dimecres, 16 de maig del 2007

Ensenyar i aprendre

Propostes programàtiques
Ensenyament

L’Ajuntament té escasses competències en ensenyament, la majoria d’atribucions que té són residuals, de suport i complementaries. Tot hi així, creiem que cal donar tot el suport que es pugui a l’escola pública, i cal fer costat als mestres i a les associacions de pares i mares per tal d’aconseguir el millor sistema d’ensenyament possible.

L’Ajuntament ha de vetllar de manera més efectiva que tots els nois i noies assisteixin a l’escola. I cal millorar el control i vigilància a la sortida i entrada de les escoles, millorar la senyalització i el control i distribució del trànsit

S’ha de garantitzar el servei de transport als escolars i que cobreixi una ruta complerta de servei. Encara hi ha persones de les que viuen en les urbanitzacions es troben amb dificultat per poder arribar diàriament als centres d'ensenyament. Aquests mitjà ha de ser gratuït per a tothom.

Cal activar les mesures de recolzament social, actuacions de recolzament a la família, a les mares i pares que treballen i a les famílies i els infants amb menys ingressos econòmics, als més necessitats i als que tinguin qualsevol tipus de problema.

S’ha de procurar que els equipaments estiguin ubicats en llocs cèntrics i més adequats i gaudeixin de les millors condicions.

L’Ajuntament ha d’ajudar i propiciar les condicions necessàries per tal que les escoles i les associacions de pares és puguin implicar i participar més bé en la en els àmbits socials, culturals, cívics i associatius del municipi.

En aquests últims anys Masquefa ha crescut molt, a conseqüència d’això a l’escola hi ha molts nois i noies que llurs famílies no els podran traspassar el llegat cultural masquefí de la manera que ho podria fer una família que faci molts anys que estigui establerta a Masquefa: la cultura i les costums pròpies de Masquefa, el coneixement del territori i dels seus paratges naturals, la fauna i la flora masquefina, la historia i les llegendes de Masquefa, ... Per això proposem que l’Ajuntament, d’acord amb les escoles i els pares, prengui les mesures necessàries i ajudi a elaborar el material adient per tal que tots els nois i noies que viuen a Masquefa tinguin les mateixes oportunitats en saber com és el seu poble.

Actualment a Masquefa també hi viuen famílies arribades d’arreu del món, amb cultures i llengües diferents i amb nois i noies que van a l’escola. Creiem que és molt important que aquests nois i noies puguin aprendre també la llengua, la cultura i l’historia dels seus llocs d’origen. Per això, l’Ajuntament hauria de col·laborar amb l’escola, amb les associacions de pares i mares i amb les altres administracions públiques per tal que això sigui possible, ja sigui en horari escolar o extraescolar. Aquestes classes interculturals també haurien d’estar obertes a que els altres nois i noies que ho desitgin, puguin apuntar-s’hi. Tots podem aprendre dels altres.

En els ensenyaments complementaris i els no reglats l’Ajuntament ha de procurar oferir tota mena de cursos que la ciutadania necessiti. Per això creiem que cal establir un Centre d’Educació Permanent en el qual s’ofereixin de manera continuada, cursos de reciclatge, educació per adults, la formació continua, els nous sabers, català en tots els seus nivells, cursos de llengua i cultura per a immigrants, ...
*